MEH MASAK SAMA2

Monday, April 23, 2007

PITA SOSEJ

Aku tak tau nama apa nak diberikan pada makanan ni that is why aku call ia PITA SOSEJ sebab main ingredientsnya adalah roti pita dan sausage. This product a hit to school children dan memang mudah dan cepat dibuat, sebelum ini ia merupakan makanan pagi anak-anak aku utk bawa bekal ke sekolah. Tetiba Arif kata ada kawan dia kenan nak beli. So aku jual ar RM 1.50.. kemudian diikuti kengkawan Anis lak.

So kat sini aku tunjuk cara-caranya :

Bahan :

Roti pita (sekeping utk 2 set)
sosej - satu set sebatang sosej
cheese slice - half slice utk satu set
sedikit butter/spreadable marjerin
sedikit salad/timun/tomato - ikut suka
mayonis yg telah dibancuh ngan susu sedikit









Cara-cara :

Pita di potong 2 dan longgarkan poket di tengahnya.







Kemudian pita dipanaskan di salam pan tanpa minyak, keluarkan bila dah agak-agak sesuai warnanya.
















Potong sosej, sebatang dibelah dan dipotong menjadi 4 keping
















Cheese juga dipotong mengikut kelebaran yg bolhe dimasukkan ke poket pita











Maaf part yg tak terlupa amik gambar... sosej kemudian di goreng dengan minyak yg sedikit utk perisa tambahkan lada putih atau apa saja sos kesukaan spt Worcestershire sauce/sos tiram/ sos hoisin/sos BBQ/sos teriyaki pun boleh

Untuk assemble.. sapukan marjerin/butter di dalam poket, masukkan sayur kemudian cheese diikuti sosej dan paipkan mayonis diatasnya... dan jadi





Taadaaaa.. macam ni






Labels:


Posted by Sya :: 1:19 AM :: 3 Comments:

Post a Comment

---------------oOo---------------